joi, 31 martie 2016

ioanaesuper in Ljubljana


Da, da, știu că am promis că voi posta în categoria travel în fiecare joi, dar timpul nu-i tocmai prietenul meu cel mai bun, pe bune că îmi doresc ca ziua să aibă mai multe ore, ca să apuc să fac tot ce-mi propun. Astăzi plecăm din Zagreb și mergem spre Ljubljana, capitala Sloveniei și am să vă arăt ce e mai frumos acolo din ce am apucat eu să văd în timpul pe care l-am petrecut pe străduțele pline de povești. 

Am decis să vizităm centrul istoric și am coborât în piațeta din imediata apropiere a acestuia de unde am avut o priveliște suuuuperbă a cetății ce veghează orașul, plasată într-un punct foarte înalt. Din păcate, de această dată, timpul a fost extrem de scurt și n-am reușit să parcurgem fiecare obiectiv în parte, dar promit că în următorii 2 ani mă voi întoarce și voi vizita cetatea. 
Îmi amintesc o poveste funny cu poza asta, i-am spus fotografului super de la Autofocus ”Vezi cetatea aia din spate? Vezi fata asta frumoasă? Prinde-le în aceeași poză!” Și bineînțeles că a făcut o treabă minunată, as always.



Sincer, nu sunt o persoană credincioasă, dar îmi place mult arhitectura bisericilor vechi. Nu aveam așteptări mari de la Ljubljana și nici nu știam de existența bisericii Sfântului Petru, dar detaliile în stil baroc chiar m-au impresionat plăcut, este o priveliște superbă.



În spate, clădirea roșie este Biserica Franciscană Buna Vestire. Din păcate nu am putut intra pentru că atunci se desfîțura o slujbă.




Mereu mi-a părut că orașele străbătute de un curs deapă au așa un farmec special, fie că este numai un râu mic, scindarea orașului și traversarea dintr-o zonă în alta peste un pod ce leagă cele două lumi au ceva aparte.


Mi-a plăcut mult acest oraș și îmi doresc să fac un city break,când voi găsi timpul necesar, cred că după bac și admitere, ca să mă pot bucura în liniște de frumuseșea acestui oraș.
Voi ați fost aici?

6 comentarii :

  1. nu am fost pana acum la ljubljana... ce rau imi pare!!! as calatori in toata lumea daca as avea posibilitatea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu la fel! Cea mai mare dorință a mea este să văd SUA: New York, Los Ageles, Chicago, Las Vegas, dar orice nouă destinație mă face fericită! :*

      Ștergere
  2. Ce frumos arata biserica, chiar ca are o arhitectura speciala inauntru! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Jur că în afară de Domul din Milano nu cred că am văzut nici o altă biserică mai frumoasă pe interior :D

      Ștergere
  3. chiar a iesit frumos poza cu cetatea si fata :)

    RăspundețiȘtergere

Abia aștept să îți citesc părerea!