sâmbătă, 1 august 2015

ioanaesuper in ... Roudnice nad Labem



RO: La 40 de kilometri mai sus de Praga începe povestea mea, în micuțul orășel Roudnice nad Labem, peste care timpul nu a trecut, fiind așezat sub o cupolă de sticlă. Veți vedea în fotografiile ce urmează cum orașul este parcă desprins dintr-o poveste cu prinți și prințese, cu cavaleri și domnițe, perfect pentru cei care caută o evadare din aglomerația metropolelor, un loc liniștit în care să se relaxeze și să se inspire.

EN: To 40 km above Prague my story starts, in the little town of Roudnice nad Labem, where time has not passed, beeing placed under a glass dome. You will se in the next photos how the town looks like beeing brought from a story with princes and princeses, with knights and ladies, the perfect place for the ones who search an escape from the crowded metropolis, a quiet place where they can relax and inspire.



RO: Eu am locuit la un pod peste Elba distanță de oraș, la un hotel cu o curte imensă, care punea la dispoziție mai multe facilități sportive: un teren de volei, unul de fotbal, o sală de sport, dar și una de fitness complet echipată și cu multe alte posibilități de distracție în apropiere, dar despre asta vom vorbi puțin mai târziu. Plimbarea pe pod e foarte frumoasă, pentru că ți se dezvăluie o panoramă spectaculoasă a orașului:

EN: I lived at a bridge over Elba distance from the city, in a hotel with a huuuuge yard who had many sports facilities like a volleyball gorund, a football one, and a fully equipped gym with other fun posibillities in the near by, but Iwill show you those later. A walk on the bridge is lovely, because of the special panorama over the city:

RO: În afară de gară și cu excepția câtorva supermarket-uri nu am văzut nici o clădire nouă, dar toate clădirile vechi sunt în perfectă stare, toate fațadele au fost renovate, iar design-ul păstrat intact ca acum sute de ani, prima atestare documentară a orașului fiind în secolul 12.
EN: Except the railway station and a few supermarkets I haven`t see any new building, but all the old ones are perfectly conservated, all of them were renovated and the design was kept untouched since hundreds of years ago,as the first documentary evidence dates from the 12 century.


RO: Ce vedeți mai jos este piața Charles:
EN: What you can see below is Charles Square:

RO: Acesta este un turn de pază foarte vechi, a fost renovat la exterior, dar interiorul s-a păstrat inact, iar terasa de sus nu suportă mai mult de 10 persoane, dar priveliștea este uimitoare, am atașat câteva poze mai jos.
EN: This is a really old watch tower, it was renovated, but on the inside it was kept the same. The terrace you see on the top only stands 10 persons, but the view is amaizing, I attached some photos underneath.


RO: Clădirea cea mare din spate este o laterală a castelului din Roudnice, dar din păcate nu am apucat să îl vizităm și pe acesta.
EN: The big building in the background is the Castle of Roudnice, but unfortunatelly I didn`t visit it.

RO: Aceasta este alta vedere de pe terasă, în stânga este clopotnița, iar cele 2 turnuri sunt turnurile unei biserici gotice absolut fabuloase:
EN: This is another view, in the left it`s the belfry and the 2 towers are from a gothic church:






RO: Iar aceasta este curtea interioară a bisericii, în care primărie permite artiștilor locali să își desfășoare repetițiile. Când am vizitat-o noi acolo era o  trupă de teatru. Mi-a părut rău că nu înțelegeam limba, dar actorii erau foarte buni, își trăiau rolurile, așa că dacă aveți noroc s-ar putea să descoperiți pe lângă istoria bogată și puțină artă.
EN: This is the inner courtyard of the church, where the city hall allows local artists to practice. When we visited it, there was a theathre band. I was sorry I didn„t understand the language, but they looked like pretty good actors, so if you are a little lucky you coud discover beside the rich history and culture a little bit of art.


RO: Ca posibilități de distracție, există un canal dirijat și echipat pentru rafting:
EN: If you want to have fun you really have to go rafting:

RO: Dar și Dragon Boats, un fel de canoe cu 20 de locuri între care se fac întreceri. Este super fun, dar în același timp solicitant pentru toți mușchii din partea superioară a corpului.
EN: But also Dragon Boats, some kind of canoe for 20 paddlers with whom you can race. It is really really fun, but in the same time tiring for your upper body muscles.

RO: Aceasta a fost mica mea peripeție în Roudnice nad Labem. Mi-a plăcut foarte mult acest oraș, chiar și mie, fan delarat și convins al orașelor mari și aglomerate, aici chiar aveai ce face. Și mulțumesc Rasmus Pitkänen Photography pentru pozele minunate din acest articol.
EN: This was my little adventure through Roudnice nad Labem. I really like this town, even me, convinced fan of the big, crowded cities. And I have to thank Rasmus Pitkänen Photography for the amaizing shots in this post.

9 comentarii :

  1. Buna , te am nominalizat la acest tag , as fi foarte incantata daca ai accepta sa l faci ,asta daca nu l ai facut deja sau daca l ai facut sa mi lasi raspunsurile in bara cu comentarii http://lifeismakeup.com/index.php/2015/08/01/the-liebster-awards/ , pupici .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu l-am făcut, dar îl voi face cu siguranță :*

      Ștergere
    2. Iti multumesc , inseamna enorm pentru mine :*

      Ștergere
  2. Este superb, nu am stiu de acest orasel pana acum. Cred ca m-as muta acolo, pare a fi un oras "pe sufletul meu". Imi aduce aminte de Sibiu :)) Arata foarte bine <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este un oraș foarte foarte liniștit, în plus este extrem de aproape de Praga :D
      Da, chiar aduce puțin cu Sibiul :*

      Ștergere
  3. Pur si simplu m-am indragostit de acest mic orasel ! As vrea sa locuiesc acolo ! Ce poate fi mai frumos decat sa te trezesti dimineata si sa admiri minunatele peisaje ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este foarte frumos acolo, este o oază de liniște, mai ales în locul în care am stat eu, pentru că era la periferie, despărțit de centrul puțin mai aglomerat de râul Elba :*

      Ștergere
  4. Mama, cat de tare este prima poza! O vazusem si pe FB si mi-a ramas in minte! :)

    RăspundețiȘtergere

Abia aștept să îți citesc părerea!