joi, 12 martie 2015

5 sfaturi pentru a fi mai productiv

Nu stiu daca sunt omul cel mai potrivit pentru a da sfaturi despre productivitate, de obicei sunt regina procrastinarii, nu sunt tocmai un exemplu, dar atunci când chiar e nevoie să fac ceva mă mobilizez și mă transform într-o adevărată workaholică, căci de obicei se întâmplă să îmi placă ceea ce fac și să muncesc din tot sufletul.
Am condensat în acest articol 5 sfaturi care ne sporesc productivitatea și randamentul, pe care și eu le aplic în viața de zi cu zi, sfaturi care nu implică levănțică proaspăt culeasă din Etiopia și nici nu vă solicită un hamac atârnat între 2 palmieri, simplii de urmărit de acasă sau de la birou.



1. Elimină tot ce îți distrage atenția!

Știu că e tare tentant să mai arunci un ochi la ce e nou pe Facebook, să mai citești un articol interesant pe unul dintre blogurile tale preferate sau să mai râzi puțin pe 9gag și cu toate că te destind, aceste site-uri nu îți sporesc productivitatea. Sfatul meu: deloghează-te de peste tot! Știu că în primele 20 de minute mouse-ul va fugi de unul singur să deschidă o fereastră nouă și degetele vor tasta involuntar cuvântul cu F (facebook, să ne înțelegem :)) ), dar „mâncărimea” va dispărea după 20 de minute și vă veți putea continua treaba liștite, fără să fiți distrase de alte evenimente.

2. Organizează-ți timpul!

Pe mine mă ajută foarte mult să îmi fac un pie-chart cu activitățile pe care le am de făcut și timpul estimativ pe care fiecare îl va ocupa, astfel voi începe cu cele mai lungi, chiar dacă par mai plictisitoare, ca la final să îmi rămână cele care se rezolvă rapid.

3. Organizează-ți sarcinile! 

De obicei suntem tentate să începem cu sarcinile mai ușoare și să le lăsăm pe urmă pe cele mai complicate, pentru că, să recunoaștem, nu avem chef de ele, dar este una dintre greșelile care ne reduc productivitatea, deoarece activitățile grele solicită mai multă concentrare, iar la finalul zilei creierul este obosit și nu mai lucrează la capacitate maximă. Așează în vârful listei ”To Do” activitățile dificile și lasă-le pe cele ușoare ca bonus, ca destindere, spre final.

4. Câștigă bătălia cu patul!

Știu că cele 10 minute petrecute dimineața în pat, după ce te trezești, sunt cele mai dulci și că singura relație perfectă e între o fată și patul ei, dar leneveala de 10 minute atrage după ea mai multă leneveală, iar pe parcursul zilei tot te vei moleși, indiferent de câte cisterne de cafea vei consuma. E mai bine să sari repede din pat dimineața și cât pui de cafea să faci 2-3 exerciții de înviorare. Acestea îți vor da un tonus minunat și te vor încărca de energie pozitivă, suficientă pentru întreaga zi.

5. Nu aștepta momentul potrivit

, te întrec alții care nu îl așteaptă! Serios acum?! Ați văzut voi vreodată pe cineva învingând pentru că a așteptat momentul potrivit? Eu nu! Câștigători își asumă riscuri, iar dacă îți dorești să faci ceva, fă-o acum, căci momentul potrivit nu ține de univers, ci de tine, tu creezi clipa, tu o trăiești!

21 de comentarii :

  1. Multumesc pentru articol, chiar aveam nevoie de un impuls in momentul asta :)) :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Util! Intr-adevar - trebuie eliminat tot ce ne distrage atentia de la ce avem de facut..urgent / prioritar! :)
    Pupici
    http://loredanamanciu.blogspot.ro

    RăspundețiȘtergere
  3. Bravo pt articol Zuzulina mea! Pt mine personal e mai mult decat util :D.. Hai ca m-ai ambitionat :)) <3

    RăspundețiȘtergere
  4. Pfff.. daca ai stii de cate ori tastez eu F :)) Asa ca am gasit solutia: ma deloghez pana termin! :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Andra Katerina12 martie 2015, 22:39

    eu lucrez numai din pat :)) altfel nu pot, ma refer la aici la tot ce tine de proiecte, indiferent ca pentru facultate sau bani.

    RăspundețiȘtergere
  6. cateodata si eu trebuie sa ma mobilizez..bune idei :*

    RăspundețiȘtergere
  7. Mulțumesc frumos! :*:*
    Mereu apar astfel de perioade cand trebuie sa dam tot ce avem mai bun :*

    RăspundețiȘtergere
  8. Si eu lucrez in pat de multe ori, ma refeream la cele zece ninute de leneveala de dupa somn :)):* pe alea trebuie sa le invingem.
    Pupici! :*

    RăspundețiȘtergere
  9. Mulțumeeeeeesc! Știi ca tu ma ambitionezi mereu cand e vorba de machiaj , acum e randul meu sa te motivez :*:*:*:* pupici multi multi multi :*

    RăspundețiȘtergere
  10. Eee, daca vrei se poate ! :*
    Si eu la fel fac :)) :*

    RăspundețiȘtergere
  11. Ma bucur ca am reușit sa te inspir! :*:* cu toate ca nu credeam sa ajung aici :))) :*

    RăspundețiȘtergere
  12. <3 !!!!!!!!! o sa iti cer ajutorul la un articol OOTD ;)

    RăspundețiȘtergere
  13. Aici la a te inspira pe tine :)) Te urmăresc de supeeer mult timp din umbră :D :*

    RăspundețiȘtergere
  14. Eeee, acum e rândul meu să pot să te ajut :* :*

    RăspundețiȘtergere
  15. Mă bucur că găsești articolul util :*
    Așa este, trebuie să ne organizăm :*

    RăspundețiȘtergere
  16. Maria Dumitrescu18 martie 2015, 22:48

    Daca ar fi atat de usor sa aplicam ce bine ar fi :))

    RăspundețiȘtergere
  17. Scuze că răspund abia acum, îmi dispăruse articolul de pe blog :(
    Eh, dacă chiar trebuie, reușim noi cumva. Suntem niște super-femei! :*

    RăspundețiȘtergere
  18. Ce sfaturi utile! Si eu imi organizez timpul si sarcinile pe care le am de facut ,insa netul ma cam distrage de la toate activitatile indiferent ca ma deloghez sau nu :)))) e foarte usor sa te loghezi la loc. :))) si astfel mai trece jumate de ora,o ora,doua ore,10 :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eh :)) În timp, se educă și tendința de a intra pe net :D :*

      Ștergere

Abia aștept să îți citesc părerea!