sâmbătă, 5 octombrie 2013

Încrederea ca definiție a frumuseții

Mi-e rușine să mă gândesc ce ușor capitulăm în fața idealurilor ăstora de frumusețe care se schimbă de la săptămână la săptămână și devin din ce în ce mai absurde și mai „stricte” . 

Ca să fii frumoasă nu trebuie să fii 90-60-90 , nu trebuie să fii anorexică , nu trebuie să ai o culoare stacojie , sau buze cât 1/4 din față , pentru că așa au toate fetele astea care apar pe la TV . În viața fiecărui om există un moment când ajunge să se convingă că imitația înseamnă sinucidere și că pentru a fii om trebuie să fi un nonconformist . Să te ridici împotriva normelor și să lupți pentru tine , pentru ce ești și pentru ce vrei să fii . 

Haideți să facem cunoștință ! Eu sunt Ioana, am 16 ani , 1,70 m și 53 de kg . Ca orice adolescent am probleme specifice ale tenului , am făcut puțină burtică de când mi-a fost lene să mai fac exerciții, genunchii și coatele îmi sunt pline de cicatrici , iar nasul meu are o mică cocoașă , dar asta nu mă împiedică să fiu fericită, căci știu că am și puncte tari , cum ar fii ochii , părul ,buzele, faptul că am un corp bine proporționat și toate astea mă fac să am încredere în mine.


(no make-up, no-edit)

Trebuie să învățăm să fim cele mai bune prietene ale noastre , căci altfel putem cădea în capcana de a ne fi cei mai aprigi critici , iar când asta se întâmplă încrederea în sine dispare . 

În orice moment aș prefera o fată îmbrăcată în blugi , teneși și tricou , nemachiată, cu părul strâns într-o coadă de cal , care zâmbește , se joacă cu cățelușii de pe stradă , aleargă și țopăie uneia care pentru o simplă plimbare prin oraș se chinuie pe platforme de 10 cm , într-o fustă care abia o lasă să se miște și un corset strâmt , machiată frumos și aranjată , dar a cărei față nu exprimă nimic , care are grijă la fiecare pas să nu calce greșit , pe care o picătură de apă o sperie , care are grijă la orice mișcare să nu se spargă . 

Nu știu și nu pot să definesc încrederea sau frumusețea , dar știu că încrederea include frumusețea, pe când invers nu . De câte ori o fată cu trăsături perfecte nu pierde teren în fața alteia , care deși nu posedă aceleași calități știe cum să și le pună în valoare, pentru că are încredere în ea. 

22 de comentarii :

  1. Mulțu ! :* Și postarea ta e super :*

    RăspundețiȘtergere
  2. e adevarat ce spui :) frumos articol!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mare dreptate ai in tot ce spui ! :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte adevarat ce ai scris in articol :) Mie imi place sa fiu un pic din ambele, majoritatea timpului sunt nemachiata fara tocuri, dar sunt momente in care ma si aranjez mai mult

    RăspundețiȘtergere
  5. Raluca Alina Vintilescu5 octombrie 2013, 18:29

    haha :)) eu in ultima saptamana am fost imbracata numai in haine "de scandal", plina de vopsea lavabila. increderea in mine a fost foarte sus, mai ales cand am terminat de zugravit si am vazut rezultatul :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Maria Dumitrescu5 octombrie 2013, 19:58

    frumos scris :)

    RăspundețiȘtergere
  7. B-Andreia Daniela5 octombrie 2013, 22:20

    frumos scris , imi place

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte bine punctat!Ar trebui sa stim sa ne apreciem mai mult pe noi, si sa nu mai punem accentul pe ceea ce vor sa vada cei din jur.SUnt sigura ca am fi mai fericiti noi ca indivizi daca ne-am da o sansa sa fim noi insine si nu sa ne incadram intr-un tipar impus de societate...

    RăspundețiȘtergere
  9. Merci , apreciez! :*

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu pot să fiu ipocrită și să spun că nu îmi place o fată aranjată , nu îmi place o fată aranjată care nu știe să-și poarte nenorocitul ăla de machiaj :)) Degeaba te machiază și îmbracă cei mai tari designeri, dacă tu nu faci cinste chetiilor pe care le porți . Mulțumesc! :*

    RăspundețiȘtergere
  11. :)) He, he , păi normal că îți crește self-esteemul când vezi că ce ai făcut tu cu mâinile tale e suuuper! :*

    RăspundețiȘtergere
  12. Merci! Am încercat să scriu din inimă și să spun tot ce aveam de spus .

    RăspundețiȘtergere
  13. Mulțumesc! :* Mă bucur că îți place! :*

    RăspundețiȘtergere
  14. Vaaai, vaaai , ai reușit să cuprinzi articolul meu în câteva rânduri. Poate e puțin solipsist să ne punem pe noi în centrul universului , dar altfel nu putem să trăim . :D

    RăspundețiȘtergere
  15. Mulțumesc, Andreea! :*

    RăspundețiȘtergere
  16. Foarte bine punctat ! Sunt de aceiasi parere cu tine ! Pupici ! :*

    RăspundețiȘtergere
  17. Ce frumoooooooooooooooooooooooooos!!!
    Exact asa e..
    Ps. si eu iubesc animalele de mor.. si le si salvez pe langa, multumesc Lui Dumnezeu!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere

Abia aștept să îți citesc părerea!